"Hvis du sørger for at hyre de rigtige folk, så vil 97% gøre det rigtige og mest fornuftige. Men de fleste virksomheder bruger uendelige summer og arbejdstid på at skabe HR politikker til at forhindre de sidste 3% i at lave ulykker" Patty Mcord, CTO Netflix
Rekruttering
I Kontinuitet mener vi, at den rette leder er afgørende for at sikre høj faglig kvalitet og medarbejdertrivsel.
Høj medarbejdertrivsel er med til at reducere sygefraværet og dermed vikarforbruget.
Samtidig øger det forudsætningerne for faglig kontinuitet gennem stabile tætte omsorgspersoner.
I Kontinuitet tror vi således på, at den rette leder er afgørende for at skabe en organisation, hvor trivsel, professionalisme, faglighed og kontinuitet kommer i højsædet.
Kontinuitet bistår med rekruttering af nøglepersoner; eksempelvis ledere og specialister. Vi tilbyder en struktureret og kvalificeret rekrutteringsproces, der bygger på ovenstående grundlag.
I forbindelse med rekrutteringsforløb anvender vi en kombination af anerkendte profilværktøjer samt vores eget dialogværktøj, udviklet med afsæt i Socialstyrelsens Kvalitetsmodel for Socialtilsyn.
På denne måde sikrer vi, at man kommer hele vejen rundt om kandidaterne både i forhold til generelle formelle kompetencer såvel som konkrete erfaringer og kompetencer i relation til funktionen som leder på et socialt tilbud.
Vi arbejder med høj grad af etik i rekrutteringsarbejdet. Det gør vi med det afsæt, at en ansættelsesproces bygger på ligeværdige samarbejdsrelationer, hvor alle kandidater skal føle sig trygge og taget ved hånden i hele processen.
Tag gerne kontakt for en uforpligtende drøftelse. Kontakt
Hvordan foregår et rekrutteringsforløb?
1. Kunden og Kontinuitet mødes og aftaler rammen for rekrutteringforløbet.
2. Kontinuitet interviewer nøglepersoner i organisationen for at udarbejde stillingsannonce samt job- og personprofil, hvor forventninger, udfordringer mv. foldes ud. Evt. eksterne interessenter, samarbejdspartnere, pårørende, organisationer el.lign. kan med fordel involveres i processen.
3. Kontinuitet sørger for opslag i relevante medier efter aftale med kunden.
4. Relevante kandidater inviteres til første samtale, hvor Kontinuitet sætter rammen og strukturerer samtaleforløbet efter aftale med ansættelsesudvalget.
5. Efter første samtale udvælges 2-3 kandidater til anden samtale. Før anden samtale gennemfører Kontinuitet et testforløb med fokus på de aftalte forhold.
6. Efter anden samtale udvælges den kandidat, man ønsker at tilbyde stillingen og Kontinuitet indhenter referencer.
7. Kunden træffer endelig beslutning om ansættelsen og rekrutteringsforløbet evalueres.
8. Der aftales opfølgning mellem Kontinuitet, kunden og kandidaten efter henholdsvis en måned og tre måneder..
Der kan aftales længere eller hyppigere opfølgning, eventuelt kombineret med et lederudviklingsforløb for at understøtte den nyansatte i den nye funktion.